Bakancslista: Ágasvár

2008-ban, a középiskolai ballagásomra azt kértem, egyedül azt, hogy elmehessek az ágasvári ifjúsági csillagásztáborba. A családomnak ez akkoriban nagyon mély benyúlást jelentett egy nagyon kis zsebbe, de valahogy mégiscsak sikerült megoldani a dolgot.
Meghatározó volt. Először találkoztam olyan fiatalokkal, akiknek hasonló az érdeklődése, mint nekem. Odahaza a tanyán, habár pazar volt az ég, legtöbbször csak megkaptam a környezetemtől, hogy holdkóros vagyok. A táborban viszont hirtelen minden korábban vélt beilleszkedési problémám szertefoszlott. Végre az enyémeim között lehettem.
Azóta 10 év telt el, felnőttem, és ha hiszed, ha nem, csak amolyan túra közbeni pihenő gyanánt voltam Ágasváron. A tisztás mind a mai napig amatőrcsillagászati Mekka. Észlelőtáborok továbbra is vannak, de ifjúsági tábor már nincs.
Tudtad, hogy ott valóban egy vár állt, ami a XII. - XIII. században élte virágkorát? Mármint nem biztos, hogy a tisztáson, inkább a helycsúcson, ami onnan nem messze van. A XIX. században állítólag még álltak a romjai, de mára csak régészetben járatos szemek látnak ott bármit is.
A turistaház azonban OKT pecsételőhely, valamint frekventált pihenő- és szálláshely a Mátrában túrázók számára.


Megjegyzések